Gebouw

Het gebouw ligt centraal in de wijk Stadskanaal Noord. Door het jaar heen worden er door vrijwilligers vele activiteiten georganiseerd. Zo vormt de Semsstraatkerk een laagdrempelige warme ontmoetingsplek voor alle bewoners van Stadskanaal-Noord. Daarnaast heeft zij een regionale functie.

De Semsstraatkerk is een historisch gebouw (religieus erfgoed) dat het waard is te behouden voor ons nageslacht. Daarom hebben wij gekeken wat er in de toekomst nodig is om dit gebouw, de oudste kerk (1830) van Stadskanaal, te behouden. Hiervoor is in 2014 de Stichting Vrienden Semsstraatkerk opgericht. Met de herinrichting en renovatie in 2015-2016 denken we het gezichtsbepalende kerkgebouw zeker te stellen voor Stadskanaal.

Uitvoering:

De kerkzaal is zo ingedeeld dat deze multifunctioneel ingezet kan worden te gebruiken voor concerten, ruilbeurzen, buurtvergaderingen, (shanty)koren, bingo avonden enzovoort. Dus de activiteiten die voor de buurt gewenst zijn en de leefbaarheid bevorderen. Daarnaast is de kerk ook beschikbaar voor het sluiten van een (burgerlijk) huwelijk, diverse bijeenkomsten, uitvaarten, exposities et cetera.

De kerk blijft in de toekomst waar hij vroeger voor is gebouwd, een centrum in de buurt.

Daarnaast is het mogelijk dat ook derden gebruik kunnen maken van het gebouw. Daarvoor kunt u contact opnemen met het bestuur via het contactformulier op deze website. Voor 2023 zijn daarvoor huurtarieven vastgesteld.

Voor foto's van de verbouwing kijk dan op fotoalbum "sloop en verbouwwerkzaamheden" waar foto's van de hele verbouwing zijn te vinden.

Klik op onderstaande foto voor het online fotoboek van de verbouwing. Het album is eventueel ook te bestellen via info@semsstraatkerk.nl

Openingsvideo met opnames van de renovatie