Kerkzaal

Alle keuzes voor de inrichting zijn weloverwogen samen met een interieurarchitecte gedaan. De verlichting heeft een grote verandering ondergaan, de oude lampen zijn gecentraliseerd achter in de kerk zodat deze beter tot hun recht komen. De 200 watts lampen zijn vervangen door LED-lampen. Er zijn spotjes in de lambrisering aangebracht, deze accentueren de oude muren. Het orgel is beter uitgelicht, en alle verlichting is energiezuinig en dimbaar. Midden in de kerk vallen de vier grote lampen in het oog, deze stralen zowel naar beneden als naar boven. De banken en de kansel zijn nieuw, maar gebouwd naar oud voorbeeld en geplaatst in de originele richting. Er is een mobiel podium gekomen, deze is in verschillende vormen op te stellen. Het gewelf is wit geschilderd. Achter in de kerk nieuwe garderobes en grote kasten. De kleur paars op de lambrisering is warm, en past bij alle andere kleuren. Dit is prettig wanneer er bijvoorbeeld een liturgische kleur gebruikt wordt in de kerk, of kunstwerken worden tentoongesteld.

Mogelijkheid voor concerten

Mogelijkheid voor b.v. beurzen, kortdurende exposities