Kunst op Noord 2023

STADSKANAAL - Het kunstevenement Kunst op Noord45 lijkt goed op weg om een echte traditie te worden in Stadskanaal-Noord. Dat bleek afgelopen weekend tijdens de derde editie.

,,Het was fantastisch, echt één groot feest! We hebben minstens net zo veel bezoekers gehad als vorig jaar, zo rond de 500 mensen. Zaterdag aan het eind van de middag begon het te regenen, waardoor het bezoekersaantal even stokte, maar vooral zondag zijn er heel veel bezoekers geweest. In de Semsstraatkerk bijvoorbeeld zijn er 260 mensen een kijkje komen nemen bij de verschillende deelnemers’’, vertelt Grieta Vosselman namens de organisatie.

Kunst op Noord is vier jaar geleden ontstaan op initiatief van Ervaar-water en Stichting Vrienden Semsstraatkerk. Dit jaar stonden er weer zo’n dertig kunstenaars, al dan niet amateur of professional, klaar om te exposeren op vijftien verschillende locaties in Stadskanaal-Noord. ,,Er is eigenlijk maar één vereiste: de kunstenaars moeten elk jaar nieuw werk tonen. We hebben dan ook veel lovende reacties gehad: bezoekers waren verbaasd, ze vonden het leuk en vooral enthousiast. En wat leuk is: er zijn ook kunstenaars die nog niet eerder hebben meegedaan die zich al spontaan hebben aangemeld voor de eerstvolgende keer.’’

Want dat er volgend jaar een vierde editie van Kunst op Noord komt, is zeker. De liefhebbers kunnen 2 en 3 november 2024 vast in hun agenda noteren. ,,We hopen dan ook meer buitenkunstenaars deel te kunnen laten nemen. Zij kunnen zich bij ons melden.’’

Kunst op Noord is goed op weg om traditie te worden - nieuwsbode.info