Kerstconcert 10-12-2023

Russisch pianotalent imponeert in Semsstraatkerk

STADSKANAAL - Het Kerstconcert dat afgelopen zondag plaatsvond in de Semsstraatkerk in Stadskanaal was een groot succes.

In een volle kerk bracht het Nicolson Ensemble onder leiding van Henk de Muinck verschillende kerstliederen ten gehore. De 13-jarige Demian Filatov bespeelde de piano. Demian is een uit Rusland afkomstige jongen die met zijn moeder en broer vanwege de oorlog in Oekraïne naar Nederland is gevlucht. In Ter Apel kwamen zij in contact met Alina de Roo en Henk de Muinck, die ervoor hebben gezorgd dat hij op het RSG in Ter Apel kon studeren op piano. Momenteel wonen zij in Amsterdam, waar Demian les krijgt op het conservatorium. Speciaal voor dit concert kwam hij naar Stadskanaal, waar hij samen met het Nicolson Ensemble een verdiende staande ovatie in ontvangst mocht nemen.

Russisch pianotalent imponeert in Semsstraatkerk - nieuwsbode.info