Agenda en activiteiten

Mocht u iets hebben te vieren of wilt u iets organiseren in de Se msstraatkerk en is uw gewenste datum nog vrij, neem dan contact op via het contactformulier op deze website of via email info@semsstraatkerk.nl

Wanneer u een evenement wilt bezoeken kunt u zich eventueel vooraf aanmelden voor een evenement/activiteit. Dit geldt ook voor het bestellen van toegangstickets.
Dit kunt u bij voorkeur doen via ons emailadres info@semsstraatkerk.nl met vermelding van het evenement en de betreffende datum.

Zaterdag 23 september 2023 Gert Sennema & Westkantstad met Josien Bakker: Entreeprijs €15,-

Gert Sennema & Westkantstad met Josien Bakker

De thuisbasis van de band is Grijpskerk, het Westerkwartier.

Sennema treedt op als singer- songwriter, als troubadour, verhalenverteller én dus ook met zijn band WestKantStad waarbij hij zich laat inspireren door zijn directe omgeving in relatie tot van alles en nog wat in de wereld. Ook zullen ze deze avond een aantal liedjes samen spelen met zangeres Josien Bakker uit Vlagtwedde. Zij won als jongste deelnemer ooit het Grunneger Laidjesfestival in 2020, zowel de jury- als de publieksprijs met twee zelfgeschreven Groningse nummers.

Een avond Gronings genieten!

Foto: Willem van de Velde

Zaterdag 30 september 2023 Herfstfair

Zondag 15 oktober 2023 Pianotrio Arte Cordae: Entreeprijs €15,-

Op hun repertoire staan zowel klassieke als lichtere werken, waardoor zij breed inzetbaar zijn wat ze in dit concert ook weer laten zien.

Ze hebben al eerder in onze kerk opgetreden, en het is niet voor niets dat wij hen weer hebben gevraagd…..

Zondag 29 oktober 2023 Preek van de Leek door Chonda Luring

Chonda Luring is boerin op Bio-boerderij Landleven in Onstwedde.

Ze vertelt over de boerderij, de uitdagingen en kansen. Voeding bindt boeren en burgers, hoe geven we vorm aan 'rentmeesterschap'?

Boerin Chonda Luring neemt je in woord en beeld mee naar Bio-boerderij Landleven.

’Zoeken naar nieuwe wegen’ is de rode draad in haar verhaal over het hoe, wat en waarom vanbiologisch werken. Een appel laat een indrukwekkende boodschap zien….

Zaterdag 4 en zondag 5 november 2023  Kunst op Noord

Tijdens dit weekend openen diverse locaties in Stadskanaal Noord hun deuren, en kunnen bezoekers het werk bekijken van verschillende kunstenaars.

Zondag 12 november 2023  Concert Drents Vocaal Ensemble

Dit vierstemmig kamerkoor geeft een concert met een repertoire dat bestaat uit a capella klassieke kamermuziek, maar met verrassende toevoegingen aan het repertoire.

Zondag 10 december 2023  Kerstconcert

Inmiddels een traditie: de Stichting Vrienden Semsstraatkerk organiseert een sfeervol kerstconcert, met bekende kerstliederen en muziek, m.m.v. Henk de Muinck.

Zondag 17 december 2023  Concert Vocaal Ensemble Chaverim

Vocaal Ensemble Chaverim -o.l.v. Klaas Withaar- is een groep enthousiaste zangers die klank geeft aan muziekstukken in de stijl “licht klassiek”.

Zondag 17 december om 15.00 uur brengt Vocaal Ensemble Chaverim

‘What sweeter music can we bring…’

een kerstconcert met een zeer divers repertoire waaronder ‘Sure on this shining night’ van Morten Lauridsen, ‘Spotless Rose’ van Ola Gjeilo, ‘Ave Verum’ van Philip Stopford, ‘Glow’ van Eric Whitacre evenals een aantal liederen van John Rutter.

Het muzikaal intermezzo zal worden verzorgd door Collin van Gemert (hobo) en Pieter Pilon (piano)

Het koor staat onder leiding van dirigent Klaas Withaar en wordt op piano begeleid door Pieter Pilon.

U bent van harte welkom op zondag 17 december om 15.00 uur in de Semsstraatkerk te Stadskanaal. De entree is € 15.00  incl. koffie/thee na afloop – er is geen pauze.

Kaarten reserveren is mogelijk via chaverimmusselkanaal@gmail.com
secr. Ina de Groot tel.nr. 06 5726 5955    en natuurlijk via de koorleden.  (pinnen niet mogelijk)

Zaterdag 13 januari 2024 Bert Heerink & André Becker: Heroes of Rock: Entreeprijs €15,-

“Heroes of Rock” Bert Heerink en Andre Becker leerden elkaar kennen tijdens de succesvolle optredens van het Pink Floyd Project met o.a. Bert als zanger en Andre als gitarist

Zondag 21 januari 2024 Preek van de Leek door Gerrit Berkhoff

Gerrit Berkhoff is gepensioneerd docent Frans.

Hij heeft jaren lesgegeven op het Ubbo Emmius in Stadskanaal, en zijn passie voor de Franse taal staat menigeen nog in het geheugen gegrift.

Zondag 4 februari 2024  Concert duo Moniek en Mirjam Timmer: Entreeprijs €15,-

De zussen Moniek Timmer en Mirjam de Jong-Timmer geven een concert op piano, panfluit en dwarsfluit.

Al sinds 1994 treden ze samen op. Hun repertoire bestaat uit licht-klassieke muziek, maar ook populaire nummers passeren de revue.

Zaterdag 2 maart 2024  Toneelvoorstelling Maranatha

Het belooft weer een hilarische avond te worden met de uitvoering door Toneelgroep Maranatha uit Gieterveen.

Zondag 3 maart 2024  Preek van de Leek door Klaas Sloots en Nina Nomden

Klaas Sloots is burgemeester van de gemeente Stadskanaal.

Nina Nomden-Stenekes is directeur van RTV Noord.

Ze vertellen over hun terugkeer naar Groningen, hun geboortegrond.

Zondag 17 maart 2024  Passieconcert

In de tijd voor Pasen vindt er in onze kerk weer een prachtig Passieconcert plaats.